• Mangirdas Beniušis

„World of Warcraft: Shadowlands“ apžvalga - pomirtinis pasaulis

Pasaulyje siaučiant pandemijai, karantino ribojimai tūkstančiams žmonių sukėlė galybę galvos skausmų ir iššūkių - kaip susitikti su draugais, ką veikti tokį ilgą laiką užsidarius namuose ir panašiai. Nei vienas iš šių klausimų neiškilo ilgamečiams „World of Warcraft“ fanams. Įsibėgėjant antrai viruso bangai, startavo naujausias žaidimo išplėtimas „Shadowlands“, kuris milijonams žaidėjų visame pasaulyje pasiūlė galybę veiklos ir puikią terpę leisti laiką su draugais.

Šiuo žaidimu susiviliojo ne tik ilgamečiai didžiausio MMORPG žaidimo fanai, tačiau ir naujokai, kuriems „Blizzard“ prieš pat „Shadowlands“ startą patiesė raudoną kilimą ir pakvietė susipažinti su šiuo fantastiniu pasauliu. „World of Warcraft: Shadowlands“ bent keletui savaičių, iki „Cyberpunk 2077“ starto, tapo geriausiai parduodamu PC žaidimu istorijoje ir dar kartą nutildė visas kalbas apie jau 16 metų sukaktį paminėjusio žaidimo mirtį. Bet apie viską nuo pradžių.


Jei dar nesate susipažinę su „World of Warcraft“ - tai greičiausiai visiškai neseniai pradėjote domėtis kompiuterinių žaidimų pasauliu. Tai - „Blizzard“ pasididžiavimas - milžiniškas virtualus pasaulis su milijonais žaidėjų, tūkstančiais kvestų, požemių, reidų ir kitokių nuostabių dalykų, kuriuos norint patirti nuo pradžios iki galo, jums prireiks ne vienerių metų. Tačiau prieš pat „World of Warcraft: Shadowlands“ startą, „Blizzard“ nusprendė dalį šių, per eilę metų sukurtų nuotykių užbraukti, nes suprato, kad tokia gausybė turinio yra ne tik didelis „World of Warcraft pranašumas, tačiau ir inkaras, trukdantis pritraukti naujus potencialius Azeroto gyventojus. Tad pradėkime nuo to, nes nauja, iki 60 levelių sutrumpinta lygio kėlimo sistema, ko gero yra geriausia ir didžiausia su „World of Warcraft: Shadowlands“ atkeliavusi naujovė...


Nesvarbu, ar jūs ilgametis WoW žaidėjas ar žaidimo naujokas, nuo šiol, susikūrus savo naują veikėją žaidimas jums pristatys visiškai šviežią naujo žaidėjo patirtį, kuri skirta supažindinti jus su pagrindinėmis žaidimo mechanikomis. Nauja zona žaidimo startinė zona - Exiles Reach - tai savotiškas atskiras nuotykis, kurio tikslas - parodyti geriausias modernaus WoW žaidimo savybes, supažindinti jus su frakcijoms, jų idealais, jūsų pasirinkta klase ir pažymėti aiškų kelią į tolimesnius nuotykius, kurie, priešingai nei seniau egzistavusi sistema, neleis blaškytis tarp skirtingų istorijų, skirtingų išplėtimų zonų ir neleis jums pasiklysti dedant pirmuosius savo žingsnius šiame gigantiškame virtualiame pasaulyje.


Baigę Exiles Reach istoriją, žaidimo naujokai iškeliaus į „Battle for Azeroth“ (naujausią WoW išplėtimą prieš „Shadowlands“) ir ten tęs savo kelionę iki 50 lygio - kiekvienas naujas lygis apdovanos jus naujais personažo įgūdžiais, talentais ir panašiai, o šiame išplėtime pasakojama istorija taps puikiu įvadu į „Shadowlands“. Na, o jei nesate žaidimo naujokas, po Exiles Reach galėsite pasukti visiškai kitu keliu - jei jau turėjote nors vieną maksimalaus lygio personažą, WoW leis jums pasirinkti bet kurį per eilę metų išleistą žaidimo išplėtimą ir kelionę iki 50 lygio tęsti to išplėtimo zonose. Tai genialus „Blizzard“ sprendimas, kuris ne tik leidžia pasinerti į nostalgijos kupiną kelionę po savo mėgstamiausią Azeroto istorijos atkarpą, tačiau taip pat sprendžia ilgus metus rūgusią žaidimo problemą - tuščias senojo pasaulio žemes. Ši naujovė vienu metu ne tik sugražino tūkstančius žaidėjų į Outland, Northrend, Pandaria, klasikines WoW zonas ir taip toliau, tačiau taip pat panaikino naujokus gąsdinantį barjerą. Ir už tai „Blizzard“ nusipelnė didelių pagyrų.


O nudžiūvus nostalgijos ašaroms ir pasiekus 50 personažo lygį, persikelsime į „Shadowlands“ - pomirtinį „World of Warcraft“ visatos pasaulį, kuriame vyksta dar nuožmesnė kova ir paslaptinga sielų sausra, kurios priežastis ir turėsime išsiaiškinti.


Per daug nelendant į „Shadowlands“ istorijos detales, galime atskleisti tik tiek, kiek atskleidžia patys žaidimo kūrėjai: dėl kažkokios niekam nežinomos priežasties, The Arbiter - mirusiųjų sielas teisianti ir joms tinkamiausią pomirtinio gyvenimo rolę priskirianti būtybė - paraližuota. Taigi, visos mirusios sielos iš visų mums žinomų ir nežinomų WoW pasaulių be jokio teismo keliauja tiesiai į „World of Warcraft“ žaidimo pragarą, The Maw, kuriame paslaptingasis kalintojas kaupia naują armiją siekdamas ištrūkti ir pakeisti visą pomirtinio pasaulio santvarką.

Taigi, savo kelionės po pomirtinį pasaulį metu aplankysime kelias šio pasaulio karalystes ir susipažinsime su jų gyventojais bei toje zonoje egzistuojančios frakcijos pagrindine misija. Šiuo metu žaidime yra 5 zonos - jau minėtas pragaras The Maw, Bastion, Maldraxxus, Ardenwhield ir Revendreth. Visos jos turi unikalią istoriją ir visą zoną apimančią estetiką - čia norėtume nulenkti galvą prieš visus „World of Warcraft kvestų rašytojus, kompozitorius ir dizainerius už jų puikų darbą.


„World of Warcraft: Shadowlands“ - tai pirmasis WoW išplėtimas, kurio veiksmas vyksta vietoje, apie kurią žaidime iki šiol negirdėjome beveik nieko, o tai reiškė, kad žaidimo kūrėjai galėjo pasileisti plaukus ir drąsiai pažvelgti į savo užduotis. Nė neverta sakyti, kad visos žaidimo zonos nė iš tolo nepanašios į nieką, ką prieš tai matėme „World of Warcraft“ žaidime. Jos visos unikalios ir savotiškai nepakartojamos. Žaidimo istorijos rašytojai taip pat turėjo baltą popieriaus lapą ir galėjo kurti jiems tinkančią pomirtinio pasaulio santvarką. Nežinome, ar čia tik pirmo istorijos peržaidimo įspūdis, tačiau su „Shadowlands“ pasakojamos istorijos tapo rimtesnės. Nors žaidime ir pasitaiko smagių, visiems „World of Warcraft“ išplėtimams būdingų stress-free užduočių, tačiau, kai pagrindinė viso išplėtimo tema yra mirtis ir pomirtinis pasaulis, norom ar nenorom, tarp susipynusių istorijos gijų įsipaišo pamąstymai apie religiją, determinizmą arba jo nebuvimą, keliami klausimai apie atsiminimų svarbą, ar tu esi tu ir taip toliau. Visos šios temos atgaivino ir žaidimo istorijos forumus, kuriuose pirmą kartą po nežinia kiek metų galima rasti rimtų filosofinių diskusijų... Čia rimtai.


Ir vis tik... Nors kiekvienas žaidėjas, beveik be jokios abejonės, mėgausis lygio kėlimo metu patiriama istorija ir užduotimis, visi nauji „World of Warcraft“ išplėtimai ir jų gerumas (ar negerumas) žaidėjų bendruomenėje yra palydimi žvelgiant tik iš end-game perspektyvos. Galime prisiminti visiškai šviežią „Battle for Azeroth“, kuomet po puikių pirmųjų atsiliepimų, viską sugadino „Blizzard“ nesugebėjimas sukurti žaidėjams tinkantį ir patinkantį, taip vadinamą end-game loop, kuris, mūsų galva, kiek nepelnytai, užtraukė juodą dėmę ir pagimdė tūkstančius memų dedančių puikią „Battle for Azeroth“ istoriją į šuns dienas. Po beveik dviejų mėnesių su „Shadowlands“ galime pasakyti, kad „Blizzard“ šįkart atsargesni ir, bent jau kol kas, atrodo, kad išmoko keletą pamokų.


Pasiekus maksimalų personažo lygį, turėsite pasirinkti vieną iš keturių pomirtinių frakcijų kurioms padėsite viso end-game metu ir tai taps centrinė žaidimo progreso ašimi - galite tapti Kyrian'uBastion, Necrolord'uMaldraxxus, Night FaeAldernweild ar Venthyr'uRevendreath. Pasirinkę savo pomirtinio pasaulio frakciją, gausite galimybę naudotis jos šventykla. Tolimesnę žaidimo istorija patirsite būtent iš tos frakcijos perspektyvos, o jūsų įgūdžių knygelę papildys du nauji skill’ai - vienas bendras visai frakcijai bei vienas specialus, skirtas jūsų klasės specializacijai. Šis pasirinkimas - ypač svarbus, nes „Blizzard“ šį kartą nelinkę leisti keisti savo nuomonės, nors po didelių žaidėjų bendruomenės protestų, ypač tų, kuriems svarbus net menkiausias jų personažo daromo DPS (damage per second) pasikeitimas, tokia opcija vėliau žaidime atsirado. Tiesa, norint pakeisti savo pasirinkimą, jums teks sudeginti labai daug laiko.


Čia į naują formulę įsipaišo dar viena „Shadowlands“ naujovė - Torghast, The Tower of the Damned. Tai naujoviškas roguelike tipo požemis, kuris kiekvieno apsilankymo metu bus vis kitoks. Jame gelbėsite pragare pražuvusias sielas, o už tai gausite stiprius klasės patobulinimus veikiančius tik šioje zonoje. Su šia naujove „Blizzard“ visiems žaidėjams suteikė galimybę įgyvendinti šlapiausias savo personažo modifikacijų fantazijas nesugriaudami likusiame pasaulyje egzistuojančio klasių balanso. Šiame požemyje galėsite lankytis vieni arba su draugų grupe, o kiekvieno požemio viršutiniame aukšte jūsų lauks piktas bosas, saugantis specialią Soul Ash valiutą, reikalingą legendinių „World of Warcraft“ daiktų gamybai.


Kalbant apie šiuos daiktus, regis, kad „Blizzard“ ir čia pasiskolino „World of Warcraft: Classic“ idėjų ir nustojo šiuos ženkliai personažo galią keičiančius daiktus dalinti į kairę ir į dešinę. Vien šių daiktų receptų, arba Atsiminimų, gavimas yra pakankamai nemažas iššūkis - juos gausite iš požemių bei reidų bosų, to paties Torghast, savaitinių užduočių ir panašiai. Pridėkite šių daiktų gamybai reikalingos valiutos rinkimą, reikalingų dalių kainą aukcione ir turite išties rimtą ir nemažai laiko reikalaujančią sistemą. Kiekviena klasė turi bemaž 20 skirtingų unikalių opcijų, kurios vienaip ar kitaip keičia personažo žaidimo schemą. Net dabar, nuo išplėtimo pradžios prabėgus beveik dviems mėnesiams, retas aktyvus žaidimo žaidėjas turi bent 2 aukščiausio lygio Legendary daiktus, tad prireiks ne vieno mėnesio, kuomet suinteresuoti žaidėjai turės progą išmėginti viską.


„Shadowlands“ sunku gauti ne tik legendinę ekipuotę. Epinis loot’as gerokai retesnis. Su šiuo išplėtimu, „Blizzard“ gerokai sumažino loot-drop dažnumą, o tai kiekvieną epinį daiktą pavertė ypač geidžiamu. Garbės žodis, pirmą kartą nuo pat „Wrath of the Lich King“, prieš eidami mušti naujo reido boso domėjomės, ką šis gali išmesti, o daiktui iškritus, džiaugiamės labiau nei gavę kalėdinį siuntinį iš močiutės. Tokia sistema verčia žaidėjus rinktis, kuris „Shadowlands“ siūlomas turinys jiems svarbus, kuris ne, o tai suteikia pasirinkimams tam tikro svorio.


Žinoma, visi šie pokyčiai patinka ne visiems, tačiau visiems „World of Warcraft“ žaidėjams neįtiksi. Nors dabar giriame „Blizzard“ už akivaizdų žingsnį atgal kuriant end-game sistemas padarant jas ilgaamžiškesnėmis, atskiru žodžiu galėtumėte paminėti ir atgijusia WoW PvP sceną, kurios pasikeitimai skatina žaisti daugiau ir dažniau, tačiau šios mūsų pagyros galioja tik dabartinės pandemijos kontekste, kuomet milijonai žaidėjų, įskaitant ir mus, turi daug laiko pasidžiauti visa porcija naujų veiklų. Jos, priešingai nei keletoje senesnių išplėtimų, nėra privalomos nenorint atsilikti nuo draugų, o jų apdovanojimai reti, bet džiuginantys. Vargu, ar tokiais pasikeitimais gali džiaugtis žaidėjas, kuris WoW'ui gali skirti vos porą valandų per savaitę, o sudėtingiausiems žaidimo iššūkiams įveikti jo šarvai tiesiog per prasti. Jis neturi laiko kas savaitę rinkti Soul Ash, jis neturi laiko bėgti pro tą patį požemį 10 kartų tikintis, kad šį kartą tas prakeiktas, bet labai geidžiamas žiedas pagaliau iškris. Tad greičiausiai, jis savo „World of Warcraft: Shadowlands“ kelionę baigs pasiekęs 60 lygį taip ir nesulaukęs sekančio žaidimo istorijos skyriaus bei jos pabaigos ir negavęs progos pasidžiaugti geriausiomis „Shadowlands“ savybėmis. Kaip sakoma, you win some, you lose some


Tad apibendrinti šią apžvalgą galėtume šitaip - jei end-game peripetijos jums ne motais, „World of Warcraft“ visuomet žaidėte dėl socialinio aspekto, o ne dėl smagios žaidimo progresijos ar istorijos, „Shadowlands“ dovanoja vieną unikaliausių ir gražiausių kelionių po fantastinį pomirtinį pasaulį - čia daugybė puikių užduočių, paslapčių ir kitokio šaunaus turinio, kuris džiugins jus labai ilgai. Tačiau turėkite omenyje, kad tai tik milžiniškos istorijos pradžia, o norint patirti jos pabaigą, turėsite investuoti nemažai laiko, kas mėnesinį mokestį taikančiame žaidime konvertuojasi į papildomas pinigines išlaidas. Jei laiko ir pinigų jums netrūksta - valio! Nieko nelaukę junkitės prie WoW žaidėjų bendruomenės, net jei niekuomet nežaidėtė šio žaidimo ir garantuojame, kad nenusivilsite. Vis tik, jei norite nuotykio nuo pat pradžios iki galo, rekomenduojame palaukti metus, kitus, kuomet „Blizzard“ paruoš specialias mechanikas leidžiančias prisivyti kitus žaidėjus bei suriš visas palaidas „Shadowlands“ istorijos gijas.


Turite idėjų, komentarų ar pasiūlymų? Susisiekite!

Jei norite susiekti tiesiogiai - protagonistasmagazine@gmail.com © 2020 MB Ductus Exemplo